Haber

Bakan Özer’in “Türkiye’de Eğitimin Evrenselleşmesi ve Yeni Yönelimler” kitabı yayımlandı

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in Türkiye’nin 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi ve eğitimde fırsat eşitliğini artırmak için yaşanan dönüşümü ulusal ve uluslararası veriler ışığında kaleme aldığı “Türkiye’de Eğitimin Evrenselleşmesi ve Yeni Yönelimler” kitabı, TRT World Research Center tarafından İngilizce’ye çevrilerek yayımlandı.

Milli Eğitim Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer’in kaleme aldığı kitap ile ilgili değerlendirmelere yer verildi.

Kitapta yer alan ulusal ve milletlerarası bilgilerin, Türk eğitim sisteminin son 20 yılda kıymetli ölçüde geliştiğini gösterdiği aktarılan açıklamada, bu bağlamda Türkiye’nin 2000’li yıllardan itibaren eğitime erişimi ve fırsat eşitliğini artırmak için kıymetli bir dönüşüm yaşadığı kaydedildi.

Açıklamada, kitaba ait şunlar kaydedildi:

“Kitapta bilhassa eğitimin yaygınlaştırılmasının, kıymetli düzgünleştirme uğraşlarının bir sonucu olarak en çok dezavantajlı kümelere yarar sağladığı aktarılırken, eğitim sisteminde kapsayıcılığın artırılmasına yönelik adımlar atıldığı, üniversiteye girişte katsayı uygulaması ile başörtüsü yasağının kaldırıldığı ve seçmeli derslerin değerli ölçüde çeşitlendirildiği vurgulanıyor. Münasebetiyle bu devrin, eğitimin demokratikleşmesi ve evrenselleşmesi için kritik bir kademe olduğu tabir ediliyor. Böylelikle bu kitap, eğitim sisteminde son 20 yılda meydana gelen gelişmeleri değerlendirmeyi, bu gelişmelerin sonuçlarını ulusal ve memleketler arası datalara dayanarak objektif olarak değerlendirmeyi amaçlıyor. Kitap bu tarafıyla, okullar ortasındaki muvaffakiyet farklarını azaltacak ve böylelikle Türkiye’nin eğitiminde fırsat eşitliğini artıracak yeni eğitim politikalarının geliştirilmesine katkı sağlayacak.”

“Başucu kaynağı oluşturulması amaçlanıyor”

Açıklamada, kitapta son 20 yılda Türkiye’de gerçekleştirilen dönüşümün geniş bir bakış açısı ile ulusal ve memleketler arası datalarla değerlendirildiği, bunun yanında eğitimde yeni yönelimler ve bu yönelimlerin çıktılarının ayrıntılı halde incelendiği aktarılarak, “Bu doğrultuda uluslararası görünürlüğü olan yeterli kaynak bulunmazken, bu kitabın geniş bir bakış açısıyla ele alınarak bir başucu kaynağı oluşturulması amaçlanıyor. Ayrıca kitapta 2022 yılına dair birçok güncel istatistik bulunuyor.” bilgileri paylaşıldı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu